HTML

Vegabüfé - receptek, ötletek, hangulatok

Saját készítésű vegetáriánus ételek családi, baráti összejövetelekre, házhoz szállítással

Friss topikok

  • antirandom: @patikaisó: Akik gyilkolják a magyarokat ingatlanaink megszerzése és migránsoknak eladása céljából... (2018.08.27. 10:43) Vendégváró
  • évi.: Hú de jól néznek ki, Te!:)) (2011.11.28. 11:26) Jönnek a sütik...
  • évi.: @Vegabüfé: köszi!:) (2011.11.24. 10:08) Melengető és szépséges
  • Vegabüfé: @évi.: Köszi :) Ugyan ilyen jó is volt (2011.11.17. 14:57) Abból, ami van
  • boszikutya: Nagyon fincsa. Abból is tudsz főzni, ami az én hűtömben van ma reggel??? (2011.11.17. 11:25) Az első lépések...

Címkék

advent (1) áfonya (1) alma (1) angol zeller (1) árpagyöngy (1) avokádó (1) avokadó (2) bagel (1) bagett (1) barna cukor (1) bazsalikom (1) borsó (1) brokkoli (1) buddha (1) cajun (1) cékla (5) céklaleves (1) chardonnay (1) citrom (2) citromos (1) csicseriborsó (3) csilipehely (1) csiperke (1) csipsz (1) csirke (1) csokis (1) cukkin (1) cukkini (9) curry (1) datolyaszirup (1) dijoni (1) édesburgonya (2) egyszerű (3) egytál (1) energiabomba (1) fanyar (1) fasírt (1) Fearnley-Whittingstall (1) fehérrépa (2) feketelencse (1) feta (1) fetasajt (1) forró (1) füstöltpaprika (1) fűszeres (1) fűszerész (1) gersli (1) gomba (3) görögdinnye (1) gránátalmaszirup (1) grill (1) grillezett (1) gyökérzöldség (1) gyömbér (3) gyors (1) hideg (1) húsgombóc (1) Jamie Oliver (1) joghurt (2) káposzta (2) káposztasaláta (1) kapros (1) karfiol (5) keksz (2) kelkáposzta (1) kenyér (2) kifli (1) kínai (3) kókuszreszelék (1) kókusztej (2) kolbászcsipsz (1) köles (2) kovász (2) krémes (1) krémleves (1) krémsajt (1) krumpli (4) kukorica (3) kukoricaleves (1) kuszkusz (1) Kwong (1) lasagne (1) lepény (1) leveles tészta (1) leves (9) lilahagyma (2) liszt (1) majonéz (1) mandula (1) mártogatós (1) mascarpone (1) masni (1) mazsola (2) medvehagyma (3) medvehagymás (1) meggyleves (1) menta (2) mentes (1) mézes (1) mogyoró (1) nyár (1) orzó (1) osztrigaszósz (1) Ottolenghi (2) padlizsán (1) palacsinta (1) paradicsom (4) parmezán (3) pesztó (1) pite (1) póré (1) póréhagyma (1) póréhagymás (1) quiche (3) quinoa (1) quinosa (1) radicchio (1) rakott (2) répa (1) rétes (1) római kömény (1) rost (1) sajt (4) sajtkrémes (1) sajtos (1) saláta (8) Salgado (1) sárgarépa (9) shimeji (1) sós (1) spárga (5) spenót (2) sült (1) sült zöldség (2) süteményes (1) sütőben (1) sütőtök (4) szárzeller (1) szénhidrát (1) szív hídjai (1) szójaszósz (2) tahini (2) tárkony (2) tejföl (1) tejszín (1) tejszínes (1) tészta (4) tofu (1) tojás (3) tökéletes (1) tökmag (1) tonhal (1) tönköly (1) turmix (1) uborka (4) újhagyma (2) vaj (3) vásár (1) vinegrette (1) zabpehely (1) zeller (2) zöld (2) zöldborsó (2) zöldség (2) zöldséges (2) Címkefelhő

Mézes gyömbéres

2012.04.21. 11:07 Vegabüfé

Múlt hét végén újra a hangtálas lányoknak-asszonyoknak főzhettem, és őszintén mondhatom, hogy szerették. Nehezített terepen indultam, a hús-nélküliség mellett semmilyen tejtermék (tej, tejszín, tejföl, sajt) és tojás sem lehetett az ételben. Persze azért legyen tápláló, de könnyű és finom is. Szép feladat...

A zöldfűszeres kuszkusz természetes választás volt - de mi legyen mellé, amit ráadásul melegen lehet tálalni? Így találtam a mézes gyömbéres zöldségre, amit alaposan felturbóztam. Az alapanyagok brokkoli, sárgarépa, zöldbab, cukkini, gomba, gyömbér és rengeteg fűszer. Elég gyönyörű, igaz?

Külön-külön megpárolom a zöldségeket - a gombát kivéve (ne legyenek teljesen puhák, maradjon tartása a zöldségeknek). Közben keverek egy salátaöntethez hasonló "lötyit": olíva olaj, magos dijoni mustár, méz, fehér borecet, só, bors. Ha kész az összes párolt zöldség, a wokban olajat hevítek. Beleteszem az apróra vágott vagy lereszelt gyömbért, megszóróm csilipehellyel, fokhagymaporral, szójaszószt öntök rá és hozzáöntöm a "salátaöntetet". Jól összeforralom és rádobom az összes párolt zöldséget és a gombát. Közben megláttam, hogy van egy fél csomag datolyám, gondoltam, hogy jó lesz édesítésnek a zöldségre - és milyen jól gondoltam! Kimagoztam, apróra vágtam a datolyákat és a zöldségre dobtam. Pér perc alatt teljesen szétfőtt és kellően megédesítette és besűrítette a zöldségeket. Nagyon óvatosan megkevertem a zöldségeket és amikor úgy gondoltam, hogy elkészült, kitettem egy tűzálló tálba az egészet. A tetejét megszórtam sós mogyoróval. Ilyen lett... És az íze? Nem akarom eltúlozni, de ISTENIIIIIIIIII! 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://vegabufe.blog.hu/api/trackback/id/tr834464506

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása