HTML

Vegabüfé - receptek, ötletek, hangulatok

Saját készítésű vegetáriánus ételek családi, baráti összejövetelekre, házhoz szállítással

Friss topikok

  • antirandom: @patikaisó: Akik gyilkolják a magyarokat ingatlanaink megszerzése és migránsoknak eladása céljából... (2018.08.27. 10:43) Vendégváró
  • évi.: Hú de jól néznek ki, Te!:)) (2011.11.28. 11:26) Jönnek a sütik...
  • évi.: @Vegabüfé: köszi!:) (2011.11.24. 10:08) Melengető és szépséges
  • Vegabüfé: @évi.: Köszi :) Ugyan ilyen jó is volt (2011.11.17. 14:57) Abból, ami van
  • boszikutya: Nagyon fincsa. Abból is tudsz főzni, ami az én hűtömben van ma reggel??? (2011.11.17. 11:25) Az első lépések...

Címkék

advent (1) áfonya (1) alma (1) angol zeller (1) árpagyöngy (1) avokadó (2) avokádó (1) bagel (1) bagett (1) barna cukor (1) bazsalikom (1) borsó (1) brokkoli (1) buddha (1) cajun (1) cékla (5) céklaleves (1) chardonnay (1) citrom (2) citromos (1) csicseriborsó (3) csilipehely (1) csiperke (1) csipsz (1) csirke (1) csokis (1) cukkin (1) cukkini (9) curry (1) datolyaszirup (1) dijoni (1) édesburgonya (2) egyszerű (3) egytál (1) energiabomba (1) fanyar (1) fasírt (1) Fearnley-Whittingstall (1) fehérrépa (2) feketelencse (1) feta (1) fetasajt (1) forró (1) füstöltpaprika (1) fűszeres (1) fűszerész (1) gersli (1) gomba (3) görögdinnye (1) gránátalmaszirup (1) grill (1) grillezett (1) gyökérzöldség (1) gyömbér (3) gyors (1) hideg (1) húsgombóc (1) Jamie Oliver (1) joghurt (2) káposzta (2) káposztasaláta (1) kapros (1) karfiol (5) keksz (2) kelkáposzta (1) kenyér (2) kifli (1) kínai (3) kókuszreszelék (1) kókusztej (2) kolbászcsipsz (1) köles (2) kovász (2) krémes (1) krémleves (1) krémsajt (1) krumpli (4) kukorica (3) kukoricaleves (1) kuszkusz (1) Kwong (1) lasagne (1) lepény (1) leveles tészta (1) leves (9) lilahagyma (2) liszt (1) majonéz (1) mandula (1) mártogatós (1) mascarpone (1) masni (1) mazsola (2) medvehagyma (3) medvehagymás (1) meggyleves (1) menta (2) mentes (1) mézes (1) mogyoró (1) nyár (1) orzó (1) osztrigaszósz (1) Ottolenghi (2) padlizsán (1) palacsinta (1) paradicsom (4) parmezán (3) pesztó (1) pite (1) póré (1) póréhagyma (1) póréhagymás (1) quiche (3) quinoa (1) quinosa (1) radicchio (1) rakott (2) répa (1) rétes (1) római kömény (1) rost (1) sajt (4) sajtkrémes (1) sajtos (1) saláta (8) Salgado (1) sárgarépa (9) shimeji (1) sós (1) spárga (5) spenót (2) sült (1) sült zöldség (2) süteményes (1) sütőben (1) sütőtök (4) szárzeller (1) szénhidrát (1) szív hídjai (1) szójaszósz (2) tahini (2) tárkony (2) tejföl (1) tejszín (1) tejszínes (1) tészta (4) tofu (1) tojás (3) tökéletes (1) tökmag (1) tonhal (1) tönköly (1) turmix (1) uborka (4) újhagyma (2) vaj (3) vásár (1) vinegrette (1) zabpehely (1) zeller (2) zöld (2) zöldborsó (2) zöldség (2) zöldséges (2) Címkefelhő

Epergejzír - eperálom

2012.05.28. 20:19 Vegabüfé

Meg kell osztanom veletek a hétvégi eprezésemet annál is inkább, mert - csak hogy tudjátok - bezártam az üvegekbe a nyarat, napfényt, illatot, jókedvet, színeket és ízeket. Szóval nekem már van belőlük jó sok, bármikor kinyithatok egyet és élvezhetem. Ősszel amikor minden szürke és undok és nedves, télen amikor kopogós hideg a világ - nálam akkor is lesz nyár és szín és eper illat. Mert jól elzártam.

Barátnőm ajánlott jól bejáratott epresétől egy ládával (7 kg), amikor éppen kérdeztem tőle, hogy jön-e szedd magad eprezni. Naná hogy én sem mentem, kaptam az alkalmon és hazavittem a láda epret (útközben még vettem 2 kg cukrot, mert az 1 kg befőzőcukor nem lett volna elég). Persze "leloptam" a 7 kilóból egy jó nagy tállal - miért kellene minden nyarat, napfényt és illatot eltenni, jó lesz az most is. Isteni finom epret kaptam, friss, illatos, jó földes - szóval "igazi" szabadföldi. 3 kg eper a lábasba, 30 dg befőzőcukor, egy zselírozó por és még 1/2 kg cukor. És két szál bazsalikom. 15 perc főzés, összenyomkodás, összeszotykodás és mehet az üvegekbe. Még 2 kiló eper a lábasba, cukor, zselírozó és egy 5 cm-es darab gyömbér lereszelve.

Epergejzír.jpg

Az ízesítések nem az én találmányaim - sajnos. Nagyon szeretek új ízeket próbálni, ezért örültem, amikor ezeket találtam a Kaldeneker György honlapján. Egy nap a dunyha ölelésében az ágyneműtartóban és ma végre megkóstolhattam az elzárt "nyaramat". A gyömbérest. Na hát .... mesélhetnék, ragozhatnám, sorolhatnám - de csak annyit mondok, hogy mennyei. A falat végén egy picit erős villan az édes eperíz hullámain - elmondhatatlanul finom. Ja, és gyönyörű!  Gyömbéres eper.jpg

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://vegabufe.blog.hu/api/trackback/id/tr484551447

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása