HTML

Vegabüfé - receptek, ötletek, hangulatok

Saját készítésű vegetáriánus ételek családi, baráti összejövetelekre, házhoz szállítással

Friss topikok

  • antirandom: @patikaisó: Akik gyilkolják a magyarokat ingatlanaink megszerzése és migránsoknak eladása céljából... (2018.08.27. 10:43) Vendégváró
  • évi.: Hú de jól néznek ki, Te!:)) (2011.11.28. 11:26) Jönnek a sütik...
  • évi.: @Vegabüfé: köszi!:) (2011.11.24. 10:08) Melengető és szépséges
  • Vegabüfé: @évi.: Köszi :) Ugyan ilyen jó is volt (2011.11.17. 14:57) Abból, ami van
  • boszikutya: Nagyon fincsa. Abból is tudsz főzni, ami az én hűtömben van ma reggel??? (2011.11.17. 11:25) Az első lépések...

Címkék

advent (1) áfonya (1) alma (1) angol zeller (1) árpagyöngy (1) avokadó (2) avokádó (1) bagel (1) bagett (1) barna cukor (1) bazsalikom (1) borsó (1) brokkoli (1) buddha (1) cajun (1) cékla (5) céklaleves (1) chardonnay (1) citrom (2) citromos (1) csicseriborsó (3) csilipehely (1) csiperke (1) csipsz (1) csirke (1) csokis (1) cukkin (1) cukkini (9) curry (1) datolyaszirup (1) dijoni (1) édesburgonya (2) egyszerű (3) egytál (1) energiabomba (1) fanyar (1) fasírt (1) Fearnley-Whittingstall (1) fehérrépa (2) feketelencse (1) feta (1) fetasajt (1) forró (1) füstöltpaprika (1) fűszeres (1) fűszerész (1) gersli (1) gomba (3) görögdinnye (1) gránátalmaszirup (1) grill (1) grillezett (1) gyökérzöldség (1) gyömbér (3) gyors (1) hideg (1) húsgombóc (1) Jamie Oliver (1) joghurt (2) káposzta (2) káposztasaláta (1) kapros (1) karfiol (5) keksz (2) kelkáposzta (1) kenyér (2) kifli (1) kínai (3) kókuszreszelék (1) kókusztej (2) kolbászcsipsz (1) köles (2) kovász (2) krémes (1) krémleves (1) krémsajt (1) krumpli (4) kukorica (3) kukoricaleves (1) kuszkusz (1) Kwong (1) lasagne (1) lepény (1) leveles tészta (1) leves (9) lilahagyma (2) liszt (1) majonéz (1) mandula (1) mártogatós (1) mascarpone (1) masni (1) mazsola (2) medvehagyma (3) medvehagymás (1) meggyleves (1) menta (2) mentes (1) mézes (1) mogyoró (1) nyár (1) orzó (1) osztrigaszósz (1) Ottolenghi (2) padlizsán (1) palacsinta (1) paradicsom (4) parmezán (3) pesztó (1) pite (1) póré (1) póréhagyma (1) póréhagymás (1) quiche (3) quinoa (1) quinosa (1) radicchio (1) rakott (2) répa (1) rétes (1) római kömény (1) rost (1) sajt (4) sajtkrémes (1) sajtos (1) saláta (8) Salgado (1) sárgarépa (9) shimeji (1) sós (1) spárga (5) spenót (2) sült (1) sült zöldség (2) süteményes (1) sütőben (1) sütőtök (4) szárzeller (1) szénhidrát (1) szív hídjai (1) szójaszósz (2) tahini (2) tárkony (2) tejföl (1) tejszín (1) tejszínes (1) tészta (4) tofu (1) tojás (3) tökéletes (1) tökmag (1) tonhal (1) tönköly (1) turmix (1) uborka (4) újhagyma (2) vaj (3) vásár (1) vinegrette (1) zabpehely (1) zeller (2) zöld (2) zöldborsó (2) zöldség (2) zöldséges (2) Címkefelhő

Édességet azonnal!

2013.03.16. 18:20 Vegabüfé

Nem tudom, miért, de napok óta rajtam van az "édességet de azonnal" érzés. Két napja még próbáltam gyümölccsel elintézni a dolgot: egy alma, egy banán. Ideig-óráig "használt" csak. Tegnap - a hókáosz napján - nem volt már itthon csoki, süti vagy más épkézláb édesség, és elindulni se tudtam hogy beszerezzek bármi ilyesmit (kint sűvítő szél, hóesés, hideg - és egy betegeskedő autó - így maradt a házi megoldás.

Zabpehely vízzel-tejjel megfőzve, mézzel és szárított gyümölcsökkel. Klassz volt. Mára még jobban kínzott az édesség hiánya és a kamrám is egyre soványabb (no azért nem kell izgulnotok, olyan üres sosem lesz hogy valamit ne tudnék készíteni belőle). Emlékeztem, hogy az angoloknak van valamilyen kenyér vagy kalácspudingjuk, tejjel talán? Receptet nem találtam, így a magam feje - és a szemem előtt lebegő könnyű, habos, édes valami képe - alapján elkészítettem a csodát. Legalábbis nekem ma ez volt a vágy csudálatos tárgya... és megvalósulása.Kalácspuding2.jpg

Kivajaztam egy kis tűzálló tálat. A szikkadt kalácsot vastag szeletekre vágtam. A szeletek mindkét oldalát megvajaztam és leraktam a tálba szorosan egymás mellé. Megkentem jól a nyáron eltett eperálommal, rá megint egy sor mindkét oldalán vajas kalács és rá még egy adag eperlekvár. Közben megmelegítettem majd' egy liter tejet 4 zacskó vaníliás és 2 ek rendes cukorral. A kalácsra öntöttem és betettem a sütőbe. Amikor elkezdett illatozni, kivettem. Tudom, hogy ez nem egy kifinomult, átgondolt cukrászművészeti remek, de édes, puha, meleg, habos, sült és nagyon nagyon jól esett. Igazi kalóriabomba - de ma ezzel nem törődöm. Legyen ma jó nekem - és nektek is, ha elkészítitek. Rajta!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://vegabufe.blog.hu/api/trackback/id/tr995138344

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása