HTML

Vegabüfé - receptek, ötletek, hangulatok

Saját készítésű vegetáriánus ételek családi, baráti összejövetelekre, házhoz szállítással

Friss topikok

  • antirandom: @patikaisó: Akik gyilkolják a magyarokat ingatlanaink megszerzése és migránsoknak eladása céljából... (2018.08.27. 10:43) Vendégváró
  • évi.: Hú de jól néznek ki, Te!:)) (2011.11.28. 11:26) Jönnek a sütik...
  • évi.: @Vegabüfé: köszi!:) (2011.11.24. 10:08) Melengető és szépséges
  • Vegabüfé: @évi.: Köszi :) Ugyan ilyen jó is volt (2011.11.17. 14:57) Abból, ami van
  • boszikutya: Nagyon fincsa. Abból is tudsz főzni, ami az én hűtömben van ma reggel??? (2011.11.17. 11:25) Az első lépések...

Címkék

advent (1) áfonya (1) alma (1) angol zeller (1) árpagyöngy (1) avokádó (1) avokadó (2) bagel (1) bagett (1) barna cukor (1) bazsalikom (1) borsó (1) brokkoli (1) buddha (1) cajun (1) cékla (5) céklaleves (1) chardonnay (1) citrom (2) citromos (1) csicseriborsó (3) csilipehely (1) csiperke (1) csipsz (1) csirke (1) csokis (1) cukkin (1) cukkini (9) curry (1) datolyaszirup (1) dijoni (1) édesburgonya (2) egyszerű (3) egytál (1) energiabomba (1) fanyar (1) fasírt (1) Fearnley-Whittingstall (1) fehérrépa (2) feketelencse (1) feta (1) fetasajt (1) forró (1) füstöltpaprika (1) fűszeres (1) fűszerész (1) gersli (1) gomba (3) görögdinnye (1) gránátalmaszirup (1) grill (1) grillezett (1) gyökérzöldség (1) gyömbér (3) gyors (1) hideg (1) húsgombóc (1) Jamie Oliver (1) joghurt (2) káposzta (2) káposztasaláta (1) kapros (1) karfiol (5) keksz (2) kelkáposzta (1) kenyér (2) kifli (1) kínai (3) kókuszreszelék (1) kókusztej (2) kolbászcsipsz (1) köles (2) kovász (2) krémes (1) krémleves (1) krémsajt (1) krumpli (4) kukorica (3) kukoricaleves (1) kuszkusz (1) Kwong (1) lasagne (1) lepény (1) leveles tészta (1) leves (9) lilahagyma (2) liszt (1) majonéz (1) mandula (1) mártogatós (1) mascarpone (1) masni (1) mazsola (2) medvehagyma (3) medvehagymás (1) meggyleves (1) menta (2) mentes (1) mézes (1) mogyoró (1) nyár (1) orzó (1) osztrigaszósz (1) Ottolenghi (2) padlizsán (1) palacsinta (1) paradicsom (4) parmezán (3) pesztó (1) pite (1) póré (1) póréhagyma (1) póréhagymás (1) quiche (3) quinoa (1) quinosa (1) radicchio (1) rakott (2) répa (1) rétes (1) római kömény (1) rost (1) sajt (4) sajtkrémes (1) sajtos (1) saláta (8) Salgado (1) sárgarépa (9) shimeji (1) sós (1) spárga (5) spenót (2) sült (1) sült zöldség (2) süteményes (1) sütőben (1) sütőtök (4) szárzeller (1) szénhidrát (1) szív hídjai (1) szójaszósz (2) tahini (2) tárkony (2) tejföl (1) tejszín (1) tejszínes (1) tészta (4) tofu (1) tojás (3) tökéletes (1) tökmag (1) tonhal (1) tönköly (1) turmix (1) uborka (4) újhagyma (2) vaj (3) vásár (1) vinegrette (1) zabpehely (1) zeller (2) zöld (2) zöldborsó (2) zöldség (2) zöldséges (2) Címkefelhő

Salátadömping nyáresti beszélgetéshez

2017.07.22. 16:54 Vegabüfé

Van egy 6 fős csapatunk, akikkel időről időre összetalálkozunk és megbeszéljük régvolt munkahelyünk újabb és újabb dolgait. Akik még ott vannak és mi, akik már elhagytuk azt. Néhány havonta kocsmázunk, vagy mint most, nálam gyűlünk össze egy jó pletykázásra, fénykép-mutogatásra, kibeszélésre.

Most panzanella salátával, vörös rizs salátával, paradicsomos mozzarellával, sonkás-sajtos quiche-sel és áfonyás fasírttal készültem. Hozzá habzó rozé, citromos sör és rengeteg ásványvíz.

A panzanellához már pár napja gyűjtögettem a száraz kenyeret, amit kockákra daraboltam, kevés olajjal meglocsoltam, sóval, borssal és fokhagymaporral ízesítettem és sütőben 20 perc alatt aranybarnára sütöttem.Csodálatos, többféle  fazonú, színű és ízű paradicsomot különböző formákban feldaraboltam, egy kígyóuborkát kockákra vágtam, megszórtam újhagymával, mentávalt, beleszórtam egy jó adag kenyérkockát és meglocsoltam vinegrette mártással.

party6.jpg

party2.jpg

A kép jobb szélén megbújó sonkás-sajtos quiche-t ez alkalommal leveles tésztával készítettem (tudom hogy nem illik, de 35 C-os hőségben a vajas tészta készítés nem egyszerű és így is nagyon finom volt). Leveles tésztával kibéleltem a formát, húsos szalonnát pirítottam (bocs vegák...). 1/2 l habtejszínnel összekevertem 3 egész tojást, kb. 15 dg reszelt parmezánt (más reszelt sajt is jó), só, bors és bele a pirított bacon. Ezt beleöntöttem a tésztával bélelt formába és 30 perc alatt 180 fokon megsütöttem. Hidegen is isteni volt.

party4.jpg

Az áfonyás fasírt saját találmány: nem akartam a szokványos fasírtot készíteni, ezért gondoltam, elmegyek egy kicsit keleti irányba a fűszerezéssel: fele disznó, fele marha darálthús, hagyma, fokhagyma apróra vágva, egy tojás, só, bors, pici római kömény, pici szegfűbors, kicsit több sumac (szömörce) és egy marék beáztatott és kinyomkodott áfonya. Egyben, formában sütöttem meg. Rendszeresíteni fogom, mert nagyon finom lett. Mellette a mozzarella paradicsommal, só, bors, bazsalikom, olívaolaj.

party1.jpg

A vörös rizs saláta receptje Yotam Ottolenghi Plenty című receptkönyvéből való. Imádom a receptjeit, valahogy nagyon az én ízlésem, sokszor készítem az ételeit. Szerencsére a vendégeim is imádták. A vörös és jázmin rizs mellett sok sok isteni összetevővel készül. Van benne apróra vágott sósmogyoró, kókusz pehely, menta, korianderzöld, egy egész mangó, mogyoróolaj, csilipaprika. Érdemes elmélyedni Ottolenghi receptjeiben, különleges ízeket, aromákat párosít, rengeteg friss zöldfűszert használ - egyszerűen varázslatos.

party3.jpg

Klassz este  volt. Ismétlés nemsokára ...

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://vegabufe.blog.hu/api/trackback/id/tr1212681043

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása